Screenshots from a video posted by Mike Johns as he rode in a Waymo that just circled for about five minutes.

مردی از لس آنجلس می‌گوید که بعد از اینکه وایمو او را در دایره‌ای راند، تقریباً پرواز خود را از دست داده است

مردی از لس آنجلس که ماه گذشته با یکی از تاکسی‌های بدون راننده Waymo تلاش می‌کرد به فرودگاه آریزونا برود، در حالی که وسیله نقلیه به صورت دایره‌ای حرکت می‌کرد، در یک حلقه بسیار ناامیدکننده گیر کرد. این مرد حتی می گوید که تقریباً پرواز بازگشت به خانه را از دست داده است. در حالی که Waymo به Gizmodo گفت که این مشکل حل شده است، هنوز مشخص نیست چه مشکلی رخ داده است.

مایک جونز، یک کارآفرین فناوری لس آنجلسی، در مورد تجربه خود در لینکدین نوشت، حتی ویدیویی از این مصیبت را نیز به همراه داشت. این ویدیو به طور گسترده در شبکه های اجتماعی پخش شد.

جونز نوشت: «دوشنبه خوبی بود تا اینکه سوار یکی از اتومبیل‌های «غیر انسانی» Waymo شدم، سوار شوم (اول ایمنی) و اودیسه شروع شد.گفته می‌شود که این خودروی خودران مجهز به جی‌پی‌اس است و خودرو به صورت دایره‌ای، هشت دایره در آن زمان می‌چرخد.

جونز که فوراً به پیامی که از طریق وب‌سایتش ارسال شده بود پاسخ نداد، می‌گوید که نمی‌داند آیا کسی با او شوخی می‌کند.

“آیا کسی شوخی می‌کند، آیا این ماشین هک شده است؟ (احساس می‌کرد) صحنه‌ای در یک تریلر علمی تخیلی. تجربه من از Waymo بد است. توجه داشته باشید، من در راه فرودگاه بودم و تقریباً پروازم را از دست دادم. من مدهای قدیمی را حفظ خواهم کرد.» جونز ادامه داد. من فقط لیفت یا اوبر را مصرف می کنم.

Waymo که متعلق به آلفابت، شرکت مادر گوگل است، به Gizmodo گفت که مسافر هزینه ای برای سفرش دریافت نکرده است و سعی کرده با جونز تماس بگیرد اما آنها هنوز وصل نشده اند. Waymo همچنین تأیید می کند که چرخش حدود پنج دقیقه طول کشیده است. جونز به ABC15 آریزونا گفت که از این تجربه احساس ناامیدی می‌کند و «مثل اینکه مردم هستند که آزمایش می‌کنند».

جونز همچنین به سی‌بی‌اس نیوز لس آنجلس گفت که رفتار شخص پشتیبانی فنی (یا ربات) که با آن روبروست را دوست ندارد و مطمئن نیست که در هوا با یک انسان صحبت می‌کند یا یک هوش مصنوعی.

“همدلی کجاست؟ ارتباط انسانی با این کجاست؟” جونز به سی‌بی‌اس نیوز گفت: «این فقط یک مورد از دنیای دیجیتال امروزی است. محصولی ناقص و هیچکس در وسط مشتری و مصرف کننده را ملاقات نمی کند.

این اولین باری نیست که خودروهای Waymo بسیار منحرف می‌شوند و به نظر می‌رسند در حلقه‌ها گیر کرده‌اند. دسامبر گذشته، وب‌سایت خبری خودرو Jalopnik گزارش داد که یک خودروی Waymo در یک میدان در آریزونا گیر کرده بود، جایی که حداقل 37 بار چرخید. آن ماشین در آن زمان مسافر نداشت.

همچنین حوادث نگران‌کننده‌تری در مورد خودروهای خودران رخ داده است، مانند زمانی که یک خودروی Waymo با دوچرخه‌سوار در سانفرانسیسکو در فوریه 2024 برخورد کرد. همچنین زمانی در ماه مه سال 2024 بود که یک خودروی Waymo با یک مرکز نظرسنجی تلفنی تصادف کرد و منجر به فراخوانی از ماشین تکنولوژی نقشه برداری این شرکت

جونز تجربه خود را با فیلم های علمی تخیلی مقایسه کرد، که وقتی مردم چیزهای عجیبی را با فناوری جدید تجربه می کنند، رایج است. شاید دانستن اینکه چه اشتباهی از دیدگاه مسافر رخ داده دشوار باشد. وقتی چند ماه پیش در لس آنجلس سوار ماشین Waymo شدم، درست زمانی که می خواستم سوار شوم، ماشین روشن شد. ماشین تصمیم گرفت که در عوض من را در لاین پیچ سوار کنند، تصمیمی به مراتب خطرناک تر که احتمالاً یک راننده انسانی نمی گرفت.

اما این قطعا آینده است، زیرا بدون راننده، شرکت هایی مانند Waymo می توانند قیمت خدماتی مانند Uber و Lyft را کاهش دهند. حداقل تا زمانی که رانندگان انسانی را کاملاً از کار بیاندازند. در آن مرحله، آن‌ها می‌توانند مانند زمانی که اوبر صنعت تاکسی را نابود کرد، قیمت را افزایش دهند. زمان در حال اجراست.

منبع: https://gizmodo.com/la-man-says-he-almost-missed-his-flight-after-waymo-drove-him-in-circles-2000546519

تحریریه بازار فناوری

منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *